ACTIVIDAT DEL PROGRAMA JESÚS MONCADA, AL IES GOYA / ACTIVITAT DEL PROGRAMA JESÚS MONCADA A L’IES GOYA / ACTIVIDAD DEL PROGRAMA JESÚS MONCADA, EN EL IES GOYA

 

Actividat del programa Jesús Moncada, al IES Goya

Avui em fei la actividat del progama Jesús Moncada al IES Goya. El grupo eba de primero de Bachillerato, y forma part de l’asignatura Patrimoní y Cultura d’Aragón. Queribam vere la variedat lingüística de la terra y, per ixo, vam contar con el programa y con els músicos de la Chaminera.

Las canzions han anau donan-mos contacto con la nostra riqueza y, poqué a poqué, zagalas y zagals queriban sentí un atra canzión, anar tocan la vida que la música que les trasmitiba.

Las llenguas son riqueza, vida, la nostra istoria. El catalán hi ha estau mol presente, pero tamé el aragonés y el castellano, aixi coma las variedaz de toz ells. Tot lo que se parlla en Aragón, transmitiu de la millor manera, y con las explicazións més cariñosas empllean a instrumentos cargaz d’istoria.

Feba goi sentir als músicos y vere als mozez entregaz a la música y a las lletras, a las llenguas, a la cultura.

Activitat del programa Jesús Moncada a l’IES Goya

Avui hem fet l’activitat del programa Jesús Moncada a l’IES Goya. El grup era de primer de Batxillerat, de l’assignatura Patrimoni i Cultura d’Aragó. Volíem veure la varietat lingüística de la terra i, per això, comptem amb el programa i amb els músics de La Chaminera.

Les cançons ens han anat donant contacte amb la nostra riquesa i, a poc a poc, xiquetes i xiquets volien sentir una nova cançó, anar contactant amb la vida que la música els transmetia.

Les llengües són riquesa, vida, la nostra història.

El català ha estat molt present, però també l’aragonès i el castellà, així com les varietats de tots ells. Tot el que es parla a Aragó, transmès de la millor forma, i amb les explicacions més afectuoses, emprant instruments carregats d’història.

Causava entusiasme sentir els músics i veure als xiquets i xiquetes lliurats a la música, a les lletres, a les llengües, a la cultura.

Actividad del programa Jesús Moncada, en el IES Goya

Hoy hemos hecho la actividad del programa Jesús Moncada en el IES Goya. El grupo era de primero de Bachillerato, de la asignatura Patrimonio y Cultura de Aragón. Queríamos ver la variedad lingüística de la tierra y, por eso, contamos con el programa y con los músicos de La Chaminera.

Las canciones nos han ido dando contacto con nuestra riqueza y, poco a poco, chicas y chicos querían oír una nueva canción, ir contactando con la vida que la música les transmitía.

Las lenguas son riqueza, vida, nuestra historia.

El catalán ha estado muy presente, pero también el aragonés y el castellano, así como las variedades de todos ellos. Todo lo que se habla en Aragón, transmitido de la mejor forma, y con las explicaciones más cariñosas, empleando instrumentos cargados de historia.

Causaba entusiasmo oír a los músicos y ver a los chicos entregados a la música, a las letras, a las lenguas, a la cultura.


CompartirEmail this to someonePrint this pageShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn