COMUNIDAT DE TREBALLO D’OS PIRINEUS

CTP-Logo-aragonés

COMUNIDAT DE TREBALLO D’OS PIRINEUS

ESTRATEGIA PIRENAICA

L’aragonés ya ye presén en a Comunidat de Treballo d’os Pirineus

Dende a suya creyazión en 1983, a Comunidat deTreballo d’os Pirineus (CTP) se basó en l’enfoque transbugatizo y a cooperazión entre os suyos miembros. A creyazión d’a CTP, refirmada por o Consello d’Europa, fuo una aizión innovadera previa a la política de cooperazión territorial europea. Dimpués de l’empezipiallo d’as iniziativas Interreg I a III en 1989, a CTP se convirtió en Consorzio ta poder chestionar os programas de cooperación España-Franzia-Andorra POCTEFA IV (2007-2013) y POCTEFA V (2014-2020). Animada dende os suyos empezipiallos por a construzión europea y, espezificamén, por a dimensión bugatiza pirenenca, a CTP ye un elemento creyau en forma de ret convocazión evolutiva.

Ta responder a os retos de desembolique d’os territorios pirenencos, a CTP ha d’achustar-se. A estratechia d’a CTP se planteya de traza particular: por o suyo status de Consorcio, que le permite actuar como chestor d’o POCTEFA, a CTP responde más a una estratechia de programa que a una estratechia pirenenca asinas como figura en as orientazions fundaderas d’a CTP. Ista (re)orientazión territorial ha de contemplar, manimenos, o saber fer adquiriu d’as ferramientas finanzieras d’a politica de coesión europea. Asinas, l’alcanz estratechico d’o treballo ye dople: d’una man, identificar os elementos estratechicos d’o desembolique transbugatizo; d’atra man, cuestionar-se internamén sobre a misión d’a CTP como responsable de l’enfoque global d’a cordelera
pirenenca (actualmén, l’Observatorio Pirenenco de Cambio Climatico -OPCC- lidera o campo climatico). Se trata, por tanto, d’un enfoque de vez territorial y organizativo que conleva la construzión estratechica.

Iste treballo ye más enriquidor si se considera que a CTP no ye a unica entidat que estructura l’enfoque transbugatizo. As dos Eurorrechions, As Agrupazions Europeas de Cooperazión Transbugatiza (AECT) y o CGET-Massif des Pyrénées presens en o Pirineu disposan d’a suya propia estratechia y visión d’o desembolique transbugatizo que ha d’estar integrau en a visión global pirenenca. Iste enfoque “relazional” pirenenco a traviés d’as diferens estructuras presens puet estar posible meyán l’adopzión d’a nozión de “macrorrechión pirenenca” que ha figurau como filo conductor.
A metodolochía emplegada ta elaborar ista Estratechia Pirenenca (Epi) se desembolica espezificamén en o capítol II. A dimensión macrorrechional persigue a ideya d’integrazión de diferens escalas d’o desembolique transbugatizo. Iste enfoque ha estau propuesto por as instancias europeas seguindo l’eixemplo alpino.

Folleto d’a Estratechia Pirinenca

estratechiapirinenca


INCORPORACIÓN DEL ARAGONÉS EN LA COMUNIDAD DE TRABAJO DE LOS PIRINEOS.

El Comité Ejecutivo ha acordado incorporar esta lengua de forma progresiva con la colaboración de la Dirección General de Política Lingüística del Gobierno de Aragón.

En el Comité Ejecutivo de la Comunidad de Trabajo de los Pirineos (CTP), celebrado los pasados 16 y 17 de septiembre de 2021, se trató, como punto 8 bis del Orden del Día, la introducción del aragonés en la CTP, a instancia del representante aragonés en el Comité Ejecutivo.

Se recordó que, en el marco del programa POCTFA 2014-2020, se ha desarrollado el Proyecto LINGUATEC, con participación de la Universidad del País Vasco, la Real Academia de la Lengua Vasca, la Fundación Elhuyar, el Centre National de la Recherche Scientifique, lo Congrés Permanent de la Lenga Occitana y el Gobierno de Aragón, cuyos participantes firmaron un compromiso para la construcción de una infraestructura lingüística transfronteriza e impulsar la igualdad digital entre las lenguas de los Pirineos, así como asentar las bases de una agenda estratégica y una hoja de ruta para que la igualdad lingüística digital sea una realidad en el territorio de la Comunidad de Trabajo de los Pirineos en 2030.

Se puso también de manifiesto que, en este momento, el aragonés es la única lengua pirenaica que no se encuentra presente en la CTP. En base a lo anterior, se acordó seguir la senda de la incorporación progresiva del aragonés en el seno de la Comunidad de Trabajo de los Pirineos, así como mostrar su reconocimiento y visibilización expresa.

Puede ampliar la información en los siguientes enlaces:

El Comité Ejecutivo de la CTP acuerda incorporar el aragonés de forma progresiva.

La lengua aragonesa se incorporará progresivamente en la Comunidad de Trabajo de los Pirineos.