A PORTALADA EDUCATIVA ARASAAC DISPOSA YA D’A SUYA VERSIÓN EN ARAGONÉS / EL PORTAL EDUCATIVO ARASAAC DISPONE YA DE SU VERSIÓN EN ARAGONÉS.

A portalada educativa ARASAAC, implementata y finanziata por o Departamento d’Educazión Cultura y Esporte d’o Gubierno d’Aragón y coordinata por a Direzión Cheneral d’Innovazión y Formazión Profesional de dito departamento disposa ya d’a suya versión en aragonés.

ARASAAC ye un Sistema Aumentativo y Alternativo de Comunicazión (SAAC) basato en l’uso de pictogramas que fazilitan a comunicazión a las personas que tienen dificultaz en iste ambito por diferens fautors (diversidat funzional, esconoximiento de l’idioma, traumatismos y dechenerazión cognitiva).

A realidat trilingüe d’Aragón nos empenta a fer fren a la mesma dende toz os ambitos. A ferramienta d’ARASAAC, traduzita a más de trenta luengas, no podeba dar a espalda a iste feito, y a suya versión en aragonés eba d’estar presén. A plegata contina d’alumnalla inmigrán en as diferens etapas educativas, y en as diferens zonas lingüisticas d’a comunidat, requiere a implementazión de toz os recursos esistens.

Dende a Direzión Cheneral de Politica Lingüistica s’ha feito o esfuerzo d’adautar y traduzir os contenitos d’a portalada ta meter-los a la disposizión d’educadors y alumnalla.

A comunicazión y o parlache son esenzials ta tot ser umán, ta relazionar-se con os de demás, ta aprender, ta desfrutar y ta partizipar en a soziedat y uei en diya, grazias a istos sistemas, no han de veyer-se frenatos a causa d’as dificultaz en o parlache oral. Por ista razón, totas as personas, ya sían ninos, chovens, adultos u viellos, que por cualsequier causa no han alquirito u han perdito un libel de fabla sufizién ta comunicar-sen de traza satisfactoria, amenestan emplegar un SAAC.

Arasaac conta con una colezión de más de 10.000 pictogramas. O equipo d’ARASAAC y a suya comunidat de colaboradors creya y adauta materials ta la comunicazión y l’azesibilidat cognitiva a partir d’a colezión de pictogramas d’ARASAAC.

Joaquín Ezpeleta ye considerato o suyo creyador. Grazias a la colaborazión que s’inizió con o Zentro Politeunico Superior (ZPS) d’a Universidat de Zaragoza y o ZPEE Alborada, una alunna adautó un zorz virtual creyato ta o suyo proyeuto fin de cursa y a partir d’astí, en 2007, se creyó ARASAAC.

 

El portal educativo ARASAAC, implementado y financiado por el Departamento de Educación Cultura y Deporte del Gobierno de Aragón y coordinado por la Dirección General de Innovación y Formación Profesional de dicho departamento dispone ya de su versión en aragonés.

ARASAAC es un Sistema Aumentativo y Alternativo de Comunicación (SAAC) basado en el uso de pictogramas que facilitan la comunicación a las personas que tienen dificultades en este ámbito por distintos factores (diversidad funcional, desconocimiento del idioma, traumatismos y degeneración cognitiva).

La realidad trilingüe de Aragón nos impulsa a hacer frente a la misma desde todos los ámbitos. La herramienta de ARASAAC, traducida a más de treinta lenguas, no podía dar la espalda a este hecho, y su versión en aragonés debía estar presente. La llegada continua de alumnado inmigrante en las diferentes etapas educativas, y en las diferentes zonas lingüísticas de la comunidad, requiere la implementación de todos los recursos existentes.

Desde la Dirección General de Política Lingüística se ha hecho el esfuerzo de adaptar y traducir los contenidos del portal para ponerlos a disposición de educadores y alumnado.

La comunicación y el lenguaje son esenciales para todo ser humano, para relacionarse con los demás, para aprender, para disfrutar y para participar en la sociedad y hoy en día, gracias a estos sistemas, no deben verse frenados a causa de las dificultades en el lenguaje oral. Por esta razón, todas las personas, ya sean niños, jóvenes, adultos o ancianos, que por cualquier causa no han adquirido o han perdido un nivel de habla suficiente para comunicarse de forma satisfactoria, necesitan usar un SAAC.

Arasaac cuenta con una colección de más de 10.000 pictogramas. El equipo de ARASAAC y su comunidad de colaboradores crea y adapta materiales para la comunicación y la accesibilidad cognitiva a partir de la colección de pictogramas de ARASAAC.

Joaquín Ezpeleta es considerado su creador. Gracias a la colaboración que se inició con el Centro Politécnico Superior (CPS) de la Universidad de Zaragoza y el CPEE Alborada, una alumna adaptó un ratón virtual creado para su proyecto fin de carrera y a partir de ahí, en 2007, se creó ARASAAC.


CompartirEmail this to someonePrint this pageShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn